Půst a sebezapření

Půst nemá sám o sobě moc uskutečnit žádný zázrak,pokud není správně vykonán.V Izajášových dnech izraelité volali:"Proč se postíme a nevšímáš si toho?"(Izajáš 58:3).Bůh jim skrze proroka odpověděl:"Právě v den, kdy se postíváte, hovíte svým zálibám a honíte všechny své dělníky.Postíte se jenom pro spory a hádky, abyjste mohli svévolně udeřit pěstí.Nepostíte se tak, aby bylo slyšet váš hlas na výšině"(Izajáš 58:3,4)

Mysleli si,že jsou sebezapření, zatímco má ve skutečnosti jejich sebezapření sobecký záměr-chtějí, aby byl jejich hlas slyšen na výsosti.pokud má být náš půst efektivní, musí být doprovázen opravdovým hledáním srdce a touhou po Bohu.musí zahrnovat jasnější pochopení naší zodpovědnosti za stráž nad naším bližním.Pokud má být půst efektivní, musí být vykonán bez sobectví.

"Zdalipak půst, který já si přeji, není toto:Rozevřít okovy svévole,rozvázat jha,dát ujařmeným volnost, každé jho rozbít?Cožpak nemáš lámat svůj chléb hladovému, přijímat do domu utištěné, ty, kdo jsou bez přístřeší?Vidíš li nahého, obléknout ho, nebýt netečný k vlastní krvi?(Izajáš 58:6,7).Pokud se postíme Božím způsobem, Bůh nám slibuje:,, Tehdy vyrazí jak jitřenka tvé světlo a rychle  se zhojí tvá rána.Před tebou půjde tvá spravedlnost,za tebou se bude ubírat Hospodinova sláva.TEHDY ZAVOLÁŠ A HOSPODIN ODPOVÍ, vykřikneš o pomoc a on se ozve "Tu jsem!"(Izajáš58:8,9)

Ježíš se postil a očekává, že se budou postit i jeho následovníci.Ale poukazuje na skutečnost, že né každý půst je pro Boha přijatelný(viz.Matouš 8:16-18).Kdo se chlubí půstem, je pokrytec, a jeho jedinou odměnou je obdiv lidí, kteří se dívají pouze na vnější vzhled.Ježíš doporučoval postit se v soukromí - utajená dohoda mezi jednotlivcem a Bohem.dokonce i nejbližší rodina nemusí vědět, že se právě někdo postí.Pokud se někdo takto postí,Bůh tě vyslyší z nebe a veřejně odpoví na tvou modlitbu.O co snadněji lidé řeknou:"Ten člověk má Boží moc.Když se modlí, nemocní jsou uzdravení,chromí chodí,němí mluví a slepí vidí"než "Je to opravduzbožný muž.postí se týdně tři dny,postil se 21 dní a právě ted má desátý den svého čtyřicetidenního půstu"


Někteří nádherní lidé promrhali spoustu času neefektivním obětováním, protože jsou nafoukaní a postili se, aby se mohli chlubit.Satan se snaží pokazit vše, co děláme pro Boha.Budmě tedy v těchto věcech bdělí.Nedovolme Satanovi, aby zneškodnil naši nejpůsobivější zbraň-zbraň sebezapření půstem!


Opravdový půst znamená věnovat Bohu první místo před vším, co vyžaduje můj život.V našich osobních životech to působí velmi hluboko.Pavel doporučuje dokonce i manželům a manželkám,(kteří mají brát ohledy jeden na druhého), aby se dohodli a oddělili si čas k půstu a modlitbě.Bůh neodsuzuje manželství nebo právoplatný vztah manželů.Ale jako u jídla,stejně tak i zde - kde máme svá plná práva- si musíme udělat čas na Boha.A to přináší velký užitek!Čím blíže chodíme s Bohem, tím máme ve svých životech větší moc.Teto blizkosti můžeme docílit pouze jedním způsobem -"přibližte se k Bohu a přiblíží se k vám"(Jakub4.8)


Sebezapření tě někdy vzdálí od tvých přátel.Ačkoliv to jsou dobří lidé a je dobré mít s takovými lidmi vztah, pokud toužíš po Boží moci,musíš nejprve rozvíjet vztah s Bohem.Obecenství s Božím lidem je nádherné a pro každého křestana nezbytné,zvláště pro ty , kteří jsou mladí v Pánu.Ale obecenství s Bohem je mnohem důležitější."Abyste se spolu s námi podíleli na společenství, které máme s otcem a s jeho Synem Ježíšem Kristem"(1 Jan 1:3)

Kdo má Boží moc - kdo přináší vysvobození nemocným a trpícím a získává duše pro Krista - dává přednost času o samotě s Bohem než s lidmi.


Moc nepřijde okamžitě - je výsledkem čekání na pána.Ego chce pospíchat, ale ego se musí znovu zapřít Letnice přišly po deseti dnech čekání na Pána.Danielova vize o posledních časech přišla po dvaceti třech dnech čekání.Než Mojžíš přinesl svému lidu vysvobození, musel čekat čtyřicet let v exilu a připravovat se, protože nebyl schopen čekat na Pána, aby poznal jeho metody a jeho vůli.Čekání je téměř zapomenuté umění.

 
                      "Ztiš se před Hospodinem a čekej na něj" (Žalm 37.7)
 


Autor: R.W.Schambach